Sjögrenliitto

Sjögrenliitto on valtakunnallinen potilasjärjestö ja sen tarkoituksena on kerätä ja jakaa tietoa Sjögrenin syndroomasta sairastuneille ja terveydenhuollon ammattilaisille, sekä tehdä työtä Sjögrenin syndrooman hoidon, kuntoutuksen ja muiden palvelujen kehittämiseksi. Liitto toimii Sjögrenin syndroomaa sairastavien tukena ja yhdyselimenä sekä antaa vertaistukea vastasairastuneille ja ajaa jäsentensä yhteiskunnallisia etuja. Sjögrenliiton jäsenyys on kannanotto Sjögren-tietoisuuden puolesta!

Kuvituskuva

Jäsenet saavat jäsenlehden, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Lehdessä julkaistaan asiantuntijalääkäreiden artikkeleita sairaudesta, uutisia ja tutkimustuloksia. Lisäksi lehdessä on jaksamista tukevia artikkeleita, itsehoitovinkkejä ja kokemuskertomuksia. Liitto järjestää Sjögren-iltoja, erilaisia tapahtumia ja luentotilaisuuksia ympäri Suomea. Liitolla on vertaistukitoimintaa 28 paikkakunnalla ja se ylläpitää suljettua vertaistukiryhmää Facebookissa.