Sjögrenlehti

Sjögrenliitto julkaisee neljä kertaa vuodessa jäsenlehden. Sjögrenlehdessä julkaistaan asiantuntijalääkäreiden artikkeleita sairaudesta, uutisia ja tutkimustuloksia. Lisäksi lehdessä on jaksamista tukevia artikkeleita, itsehoitovinkkejä ja kokemuskertomuksia.

Sjögrenlehti 3/2019

Syyskuun lehdessä on artikkeli intiimialuiden kuivuusoireista, joka on koostettu gynekologian ja gynekologisten syöpien erikoislääkäri Marja Simojoen luennon pohjalta. Lehdessä on myös gastroenterologi Helena Tunturi-Hihnalan kysymys-vastauspalsta. Lehdessä oli myös juttua mm. euroopan reumatologien konferenssista, FODMAP-ruokavaliosta ja suolahuoneesta.

Sjögrenlehti 2/2019

Liiton jäsenlehti vaihtoi nimeään Sjögrenlehdeksi. Toukokuun lehdessä on tietoa väsymyksestä Sjögrenin syndroomassa sekä lasiaiseen irtaumaan liittyvistä komplikaatioista. Lehdessä kerrotaan myös Sjögren Europesta, joka on Sjögrenin syndrooman Euroopan laajuinen kattojärjestön, jota Sjögrenliitto on ollut perustamassa. Lisäksi kevään numerossa kerrotaan luonnon hyvinvointia lisäävästä vaikutuksesta.