Sjögrenlehti

Sjögrenliitto julkaisee neljä kertaa vuodessa jäsenlehden. Sjögrenlehdessä julkaistaan asiantuntijalääkäreiden artikkeleita sairaudesta, uutisia ja tutkimustuloksia. Lisäksi lehdessä on jaksamista tukevia artikkeleita, itsehoitovinkkejä ja kokemuskertomuksia.

Sjögrenlehti 4/2019

Joulun kunniaksi teimme 32. sivuisen extranumeron. Lehdessä on mm. artikkeli kortisonin käytön riskeistä, joka on koostettu reumatologi Harri Blåfieldin luennosta. Tutkija, dosentti, FT Mari Ainolan kirjoittaman artikkelin Sjögrenin syndrooman perinnöllisyydestä yhteydessä on kooste Sjögrenliiton perinnöllisyyskyselystä. Lisäksi lehdessä on juttua Helsingin Sjögren-seminaarista, Kalajoen tuetusta lomasta, sopeutumisvalmennuksista ja paljon muuta!

Sjögrenlehti 3/2019

Syyskuun lehdessä on artikkeli intiimialuiden kuivuusoireista, joka on koostettu gynekologian ja gynekologisten syöpien erikoislääkäri Marja Simojoen luennon pohjalta. Lehdessä on myös gastroenterologi Helena Tunturi-Hihnalan kysymys-vastauspalsta. Lehdessä oli myös juttua mm. euroopan reumatologien konferenssista, FODMAP-ruokavaliosta ja suolahuoneesta.