Sjögrenliitto hakee toiminnanjohtajaa Turkuun

Etsimme dynaamiseen liittoomme toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen kehittämishenkistä, vahvaa asiantuntijaa, vastaamaan liittomme muuttuviin tarpeisiin.

Suomen Sjögrenliitto ry on valtakunnallinen potilasjärjestö, jonka tarkoituksena on kerätä ja jakaa tietoa Sjögrenin syndroomasta tautia sairastaville, asiasta kiinnostuneille sekä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. Liitto tekee työtä Sjögrenin syndrooman hoidon, kuntoutuksen ja muiden palvelujen kehittämiseksi. Liitto toimii Sjögrenin syndroomaa sairastavien tukena sekä jäsenistönsä etujärjestönä. Työmme perustana olevat arvot ovat vastuullisuus, luotettavuus ja rohkeus. Sjögrenliiton palveluksessa on kolme henkilöä, sekä laaja vapaaehtoisten joukko. Seinäjoella nykyisin sijaitseva liiton toimisto siirtyy tammikuussa 2022 Turkuun, jossa tulee olemaan uuden työntekijän toimipiste.

Tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää työntekijältä järjestötyön kokemusta sekä yhdistyslain tuntemista. Edellytämme soveltuvaa korkeakoulututkintoa. Vaadittavan koulutuksen ja kokemuksen lisäksi, valittavalla henkilöllä tulee mielellään olla hallinnollista osaamista mm. budjetin, toimintasuunnitelmien sekä avustusanomusten laadintaan ja seurantaan. Hyvä kirjallinen taito, mielellään myös ruotsikielen hallinta, hyvät sosiaaliset taidot, vahva motivaatio järjestö- ja kehittämistyöhön, ovat vaadittavia ominaisuuksia. Hyvät digitaidot ovat välttämättömyys tehtävän hoitamisessa, koska suuri osa toiminnasta ja palveluista tapahtuu digitaalisesti.

Toiminnanjohtajan tehtävä muodostuu yhdistyksen sääntöjen mukaisen perustehtävän toteuttamisesta. Toiminnanjohtaja vastaa toimiston arjen johtamisesta. Toiminnanjohtajan tehtäviä ovat mm. asioiden valmistelu ja esittely hallitukselle sekä päätösten toimeenpano, varainhankinta, vapaaehtoistoiminnan koordinointi, sidosryhmien kanssa toimiminen, viestintä, jäsenlehden tekeminen ja yhteydenpito jäsenistön sekä yhteistyökumppaneiden kanssa.

Jos olet etsimämme henkilö, tarjoamme sinulle näköalapaikan valtakunnallisessa järjestössä, hyvän työilmapiirin ja vankan tuen työhösi, puitteet onnistumisellesi, mahdollisuuden ammatilliseen kasvuun ja kehittymiseen, monipuoliset yhteistyöverkostot ja vapaaehtoisten sekä toimiston työtiimin tuen. Työsuhteessa sovelletaan sosiaalialan järjestöjä koskevaa työehtosopimusta. Työsuhteessa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Työ voi edellyttää matkustamista, sekä satunnaisesti työskentelyä iltaisin ja viikonloppuisin.

Hakemukset, liitteenä CV, palkkatoivomus ja minuutin pituinen esittelyvideo, jossa kerrot, miksi haluat Sjögrenliittoon työhön, osoitetaan Suomen Sjögrenliitto ry:n hallitukselle 23.1.2022 mennessä, osoitteeseen toimisto@sjogrenliitto.fi.